Nu när det är nytt år kanske du tänker på vilka förbättringar du vill göra för det nya året. Att byta redovisningsbyrå kanske är ett av dem, men hur krångligt är det egentligen? Det är en vanlig missuppfattning att det är svårt att byta redovisningsbyrå. Alla rutiner som den befintliga byrån tagit fram, hur ska de gå att föra över till ny byrå? Och all tidigare bokföring i företaget, följer det verkligen med när man byter från en redovisningsbyrå till en annan?

Sanningen är att det ofta är mycket enklare att byta redovisningsbyrå än det först kanske verkar. Vi på Bokoredo har dedikerade redovisningskonsulter som hjälper till att sätta upp rutiner för nya kunder, där det ibland är mer komplexa flöden som behövs för ekonomihanteringen i företaget. Överlämningen från en redovisningsbyrå till en annan sker dessutom nästan enkom mellan de båda redovisningsbyråerna, från dig som kund behövs mycket lite insats.

Vi på Bokoredo brinner för smarta lösningar och kan därför alltsom oftast även hitta ännu mer effektiva lösningar i ett byte från en tidigare byrå till oss. Har ditt företag Paypal? Då fixa vi direktkoopplingar så slipper du skicka några sammanställningar från dem. Sköter du faktureringen i ett eget separat system? Låt oss sätta upp en snygg mall i vårt redovisningsprogram, så automatiseras den delen av redovisningen. Och skickar du fortfarande bankkontoutdrag till din redovisningsbyrå? Vi skaffar access och hämtar all information vi behöver utan att du måste göra någonting. Självklart sparar du även alltid tid hos oss på Bokoredo genom vår helt digitaliserade hantering där du med vår smidiga app slipper springa fram och tillbaks till brevlådan med allt material. Slutligen gällande all tidigare bokföring i ditt företag, oavsett vem som skött bokföringen tidigare, finns lagrad i en så kallad SIE-fil. Dessa är kompatibla med alla bokföringsprogram och gör att risken för att historik tappas på vägen försvinner helt.
Så, tveka inte att höra av dig till oss på Bokoredo om du känner att din nuvarande redovisningsbyrå inte riktigt håller måttet, så lovar vi att inte bara göra övergången mellan gamla byrån och oss smidig, utan även att vi kommer effektivisera din redovisning och spara både tid och pengar för dig och ditt företag.